دستگیری 24 معترض به قتل جوان سیاه‌پوست توسط پلیس کالیفرنیا+عکس
نوشته شده توسط : فرهادی
دستگیری 24 معترض به قتل جوان سیاه‌پوست توسط پلیس کالیفرنیا+عکس

خبرگزاری فارس: بدنبال اعتراضات ادامه دار مردم کالیفرنیا در اعتراض به قتل جوان 25 ساله سیاه پوست به دست یک مامور پلیس این ایالت، 24 معترض دستگیر و 5 تن دیگر از جمله ماموران پلیس و معترضان زخمی شدند.

خبرگزاری فارس: دستگیری 24 معترض به قتل جوان سیاه‌پوست توسط پلیس کالیفرنیا+عکس

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "آسوشیتدپرس"، درحالیکه خشم و اعتراضات مردم شهر "آنهایم" ایالت کالیفرنیا از کشته شدن یک جوان 25 ساله سیاه پوست آمریکایی بدست یک افسر پلیس وارد چهارمین روز خود شده است، مقامات پلیس کالیفرنیا از بازداشت 24 نفر از معترضان خبر دادند.

دستگیری معترضان در کالیفرنیا

در جریان تظاهرات هزارن نفری مردم کالیفرنیا که مقابل ساختمان شورای شهر آنهایم تجمع کردند و شعار "بدون اجرای عدالت؛ صلحی در کار نیست" سر دادند، پلیس و ماشین های گشت هدف پرتاب سنگ و بطری از سوی معترضان قرار گرفتند و صدها پلیس نیز از باطوم، گلوله های فلفلی و پلاسیتکی علیه تظاهرات کنندگان استفاده کردند.

درگیری‌ها در کالیفرنیا

پلیس ایالت کالیفرنیا اعلام کرد که در جریان این تظاهرات 24 نفر دستگیر شدند و در این بین نیز حداقل 5 نفر از ماموران پلیس، اصحاب رسانه ها و تظاهرات کنندگان مجروح شدند اما هیچ یک از این جراحات جدی نبوده است.

پلیس کالیفرنیا

به دنبال تیراندازی پلیس کالیفرنیا به سمت "مانوئل دیاز" جوان 25 ساله غیرمسلح و کشتن وی، موجی از بی اعتمادی‌ مردم جنوب کالیفرنیا به پلیس آمریکا به راه افتاده است و اعتراضات گسترده‌ای در این منطقه به راه افتاده است؛ شاهدان این ماجرا با بیان اینکه مانوئل دیاز پشت به پلیس در حال فرار بود که از پشت مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به زانو در آمد، عنوان کردند: پس از آن، پلیس توسط گلوله ای دیگر که به طرف جمجمه او شلیک کرد او را به قتل رساند.

دستگیری معترضان در کالیفرنیا

درگیری معترضان آمریکایی در کالیفرنیا با ماموران پلیس متعاقب برگزاری نشست روز سه شنبه شورای شهر گزارش می شود؛‌ در این نشست رهبران شهری از دفتر وکیل دادگستری آمریکا خواستند تا درباره تیراندازی های اواخر هفته در این ایالت تحقیق کنند؛ در این نشست همچنین طرح دعوی 50 میلیون دلاری گروه های حقوق مدنی نیز مطرح شد.

دستگیری معترضان در کالیفرنیا
دستگیری معترضان در کالیفرنیا

انتهای پیام/ن.ص





:: بازدید از این مطلب : 532
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: